Uncategorized

همه چیز درباره گوپرو ۹ | GoPro Hero 9 Black

گوپرو ۹ یا به عبارتی دیگر  GoPro Hero 9 Black جدیدترین دوربین ورزشی یا اکشن کمرا شرکت گوپرو است که با امکانات تازه به بازار آمده است.

خیلی خلاصه بخواهیم مهمترین ویژگی‌های این دوربین راشرح بدهیم باید به کیفیت ویدیوی 5K آن اشاره کنیم که به  همراه صفحه نمایش جلویی و باتری بهتر از این دوربین یک هیولای کوچک ساخته‌اند.

گوپرو دراین محصول بالاخره یک صفحه نمایش دوم به جلوی دوربین اضافه کرد که احتمالا بسیاری از ویدیویلاگرها را خوشحال خواهد کرد. همچنین یک سنسور جدید ۲۳.۶ مگاپیکسلی هم در این دوربین ج خوش کرده که کیفیت بهتری نسبت به دوربین قبلی یعنی هیرو ۸ ارایه می‌ده

اما یک ویژگی بسیار مهم دیگر اینکه گوپرو ویژگی لرزش‌گیر فوق‌العاده کارآمدش را که تحت عنوان HyperSmooth Boost ارایه شده در این دوربین برای همه مدهای تصویربرداری فعال کرده ( در دوربین‌های قبلی تنها در برخی سرعت‌های تصویربرداری این مد لرزش‌گیر فعال بود). این ویژگی چیزی است که بسیاری از افرادی که با کیفیت 4K و 5K می‌خواهند تصویرهای بدون لرزش‌ بگیرند را مشعوف خواهد کرد.

گوپرو ۹ حالا به صفحه نمایش رنگی جلویی هم مزین شده که در واقع تنها مزیت اکشن کمرای رقیب یعنی اوسمو ساخت شرکت dji را از آن گرفته است. هرچند این صفحه نمایش چندان با کیفیت نیست اما برای کسانی که دوست دارند ازخودشان تصویر بگیرند ( مثل ویدیوبلاگرها ) امکان بسیار کاربردی است.

هرچند بهبود لرزش‌گیر در این دوربین پرچمدار گوپرو کیفیت تصاویر در مد 4K را بالا بره اما این ویژگی جدید کیفیت چندان بهتری نسبت به دوربین قبلی یعنی Hero 8 Black ندارد.

گوپرو ۹ قیمت و تاریخ عرضه

قیمت Hero 9 Black در حال حاضر ۴۴۹ دلار است که نسبت به پرچمدار قبلی یعنی گوپرو ۸ در زمان رونمایی ۱۱ درصد گران‌تر است.

در صورتی که دوربین را به همراه یک سال اشتراک گوپرو خریداری کنید ( که شامل یک سال فضای نامحدود کلاد برای ذخیره تصاویر و تعویض رایگان دوربین شکسته و صدمه دیده می‌شود)  قیمت تمام شده دوربین برای شما ۳۴۹ دلار خواهد بود. در واقع گوپرو تلاش می‌کند با این پیشنهاد قیمتی جذاب شما را به خرید اشتراک وادار کند و چشم به این دوخته که سال آینده شما حاضر به پرداخت ۴۹ دلار اشتراک سالانه باشید.

در صورتی اکنون دارای اشتراک GoPro Plus هستید می‌توانید این دوربین جدید را ۳۴۹ دلار خریداری کنید.

گوپرو همچنین یک باندل از تجهیزات جانبی را  شامل گریپ ، باتری و .. به همراه گوپرو ۹ را با قیمت ۴۹۹ دلار به فروش می‌رساند.

همچنین گوپرو یک لنز جداگانه تحت عنوان Max Lens Mod را هم به همراه گوپرو ۹ معرفی کرده که فقط روی این دوربین کار میکند و قیمت آن ۹۹ دلار است و یک ماه دیگر آماده فروش می شود.

همچنین دیگر تجهیزات جانبی جدید این شرکت مدیا ماد Media Mod است که با قیمت ۷۹ دلار عرضه می‌شود که شامل یک میکروفن با پورت ۳.۵ میلی‌متری است. این محصول فقط با گوپرو ۹ کار می‌کند.

گوپرو همچین یک صفحه نمایش جداگانه به نام Display Mod هم معرفی کرده ( هم برای گوپرو ۹ هم برای گوپرو ۸ ) که یک صفحه نمایش ۱.۴ اینچی است و با قیمت ۷۹ دلار به فروش می‌رسد.

طراحی

گوپرو ۹ از نظر دیزاین دارای یک صفحه نمایش ۱.۴ اینچی جلویی است و در واقع میتوان گفت گوپرو ۹ دارای بیشترین تغییرات دیزاینی در گوپرو از گوپرو ۵ به بعد بوده است.

از نظر دیزاین فیزیکی سه تغییر نسبت به مدل قبلی یعنی گوپرو ۸ به وجود آمده است یکی صفحه نمایش جلویی دوم حجیم شدن بدنه ( برای جا دادن باتری بزرگتر) و سوم صفحه نایش ۲.۲۷ اینچی لمسی پشتی است.

صفحه نمایش جلویی حالا به باتری قدرتمندتری نیاز دارد که بزرگ شدن بدنه و اندازه باتری در گوپرو ۹ به همین دلیل صورت گرفته است.  در گوپرو ۹ شاهد یک باتری ۱۷۲۰ میلی آمپری هستیم که ۴۰ درصد از باتری گوپرو ۸ که یک باتری ۱۲۲۰ میلی آمپری بود ظرفیت بیشتری دارد.

شرکت گوپرو می‌گوید در عمل عملکرد باتری پرچمدار جدید ۳۰ درصد بهبود یافته است.

با این تغییر باتری گوپرو ۹ با باتری‌های مدل های قبلی کار نمی‌کند که به خاطر سایز متفاوت آنهاست. دیزاین گوپرو نسبت به مدلهای قبلی تا ۱۰ درصد افزایش اندازه داشته است.

برخی بررسی‌های اولیه از صفحه نمایش بزرگ شده گوپرو ۹ نسبت به مدلهای قبلی نشان‌گر کند بودن صفحه نمایش و عکس‌العمل کندتر نسبت به لمس را نشان می‌دهد. یکی از دلایل آن می‌تواند این باشد که پردازنده GP1 گوپرو حالا باید صفحه نمایش پشتی و جلویی این دوربین را با هم پردازش کند . گوپروالبته گفته که این مشکل را در به روزرسانی که در ماه نوامبر ۲۰۲۰ ارایه می‌کند برطرف خواهد کرداما به هر حال برای یک دوربین پرچمدار با این قیمت چنین مشکلی برازنده نیست.

گوپرو در این مدل دوباره امکان تغییر لنز را ایجاد کرده ( در گوپرو ۸ از لنز ثابت استفاده شده که خطر شکستن  و خش دار شدن دائمی به یکی از نقاط ضعف آن تبدیل شده است ) . به این ترتیب شما قادر خواهید بود که یک لنز جدید یا فیلتر ND روی این لنز نصب کنید.

گوپرو البته یک لنز جدید مکس برای گوپرو ۹ معرفی کرده که از ویژگی تغییر لنز استفاده می‌کند و در واقع یک لنز بسیار واید است.

این دوربین یک دوربین کوچکی است که در جیب شما جا می‌گیرد و تا عمق ۱۰ متر ضد آب است.

امکانات

شاد مهمترین ویژگی نرم‌افزاری دوربینهای گوپرو لرزش‌گیر HyperSmooth است که شرکت برای نخستین بار در گوپرو هیرو ۷ آن را عرضه کرد و در این سالها در دوربینهای جدید مرتبا آن را بهبود داده است. این ویژگی البته نسبت به آنچه در گوپرو ۸ دیده‌ایم انقدرها بهبود نیافته است.

گوپرو در این دوربین از یک سنسور با رزولوشن ۲۳.۶ مگاپیکسلی بهره گرفته است که اجازه تصویربداری با کیفیت 5K/30p  و گرفتن عکس ۲۰ مگاپیکسلی ارایه می‌دهد همچنین این سنسور باعث می‌شود در هنگام تصویربرداری در حالت HyperSmooth ( که تصویر ۲۵ درصد کوچک یا به اصطلاح کراپ می‌شود ) تصویر بهترین استخراج شود.

البته رزولوشن بیشتر لزوما به معنی کیفیت تصویری بهتر نیست .فاکتورهای دیگر شامل پردازش تصویر ، کیفیت لنز و سایز سنسور است. در این دوربین  از سنسور 1/2.3in استفاده شده که کاملا مشابه سنسور دوربین گوپرو ۸ است.

در هر حال چه HyperSmooth 3.0  و چه TimeWarp 3.0 ( ویژگی‌هایی نرم‌افزاری که در گوپرو ۹ شاهد آن هستیم ) نسبت به Hero 8 Black  تغییر رادیکال چندانی ایجاد نکرده‌اند.

به طور کلی اگر دوربین گوپرو نداشته باشید خرید این محصول می‌تواند بسیار جذاب باشد اما اگر پرچمدار قبلی این شرکت را دارید گوپرو ۹ چندان امکاناتی را به شما اضافه نمی‌کند

Newer با دوربین 360 درجه جدید گوپرو مکس آشنا شوید مراسم رونمایی از جدیدترین محصولات گوپرو، تنها به معرفی هیرو 8 بلک خلاصه نشد و این شرکت از دوربین 360 درجه جدیدی تحت عنوان گوپرو مکس نیز پرده برداشت. محصولی که به دو لنز کروی (Spherical) مجهز شده و با قیمت 499 دلار به فروش خواهد رفت. گوپرو تقریبا چهار سال پیش، از اولین دوربین 360 خود رونمایی کرد که به نام ادیسه شناخته می‌شد و بر روی بدنه آن، 16 دوربین تعبیه شده بود. یک سال بعد نیز مدل دیگری تحت عنوان Omni به این خانواده اضافه شد که از 6 دوربین بهره می‌برد. بعد از آن نیز مدل فیوژن توسط مهندسان این شرکت تولید و در اختیار کاربران قرار گرفت. اگرچه فیوژن می‌توانست تصاویر و ویدیوهای عریضی یا همان وایدی را ارائه دهد، اما وزن و حجم آن نسبتا زیاد بود و حرفه‌ای‌های حوزه عکاسی، کمتر از آن استفاده می‌کردند. به عبارتی دیگر، در این دوربین، دو هیرو 5 بلک تعبیه شده بود و برای هر کدام نیز کارت حافظه SD جداگانه‌ای نیاز بود. مقالات مرتبط: معرفی گردن‌بندی با دوربین 360 درجه دوربین 360 درجه واقعیت مجازی سامسونگ معرفی پنج دوربین ۳۶۰ درجه با قیمت کمتر از ۲۵۰ دلار دوربین گوپرو هیرو 8 بلک با لوازم جانبی جدید معرفی شد اما گوپرو مکس هیج یک از این کاستی‌ها را ندارد و حتی این شرکت از برند فیوژن نیز برای نامگذاری آن استفاده نکرده و مکس را برای این دوربین برگزیده است. لنزهای دوگانه این دوربین در برابر آب، مقاوم هستند و طبق گفته گوپرو، به گونه‌ای طراحی شده که استفاده از آن بسیار آسان است. پابلو لما، مدیر بخش مدیریت محصولات و تجربه کاربری شرکت گوپرو در این خصوص عنوان کرد: تصمیم بر آن شد تا مدل فیوژن 2 را تولید نکنیم چراکه این محصول، چیزی نبود که کاربران‌مان به دنبال آن بودند. درواقع، کاربران به دنبال دوربینی هستند که ویژگی‌های مثبت فیوژن را در دوربینی دیگر مشاهده کنند. یکی از تفاوت‌های بارز میان فیوژین و مکس، ابعاد این دو دوربین است به طوری که گوپرو مکس از لحاظ قد و قواره، تقریبا با هیرو 8 بلک برابری می‌کند. این یعنی، دوربین راحت‌تر دست جای می‌گیرد و استفاده از آن دردسری برای کاربر ایجاد نخواهد کرد و می‌توان با استفاده از مانت گوپرو، آن را بر روی هر چیزی قرار داد. با دوربین 360 درجه جدید گوپرو مکس آشنا شوید از طرفی دیگر، در این دوربین تنها از یک کارت حافظه استفاده می‌شود و تمامی‌اطلاعات روی این کارت ذخیره می‌شوند. بر روی دوربین مکس، نمایشگری لمسی تعبیه شده که از آن می‌توان برای تغییر در تنظیمات دوربین و همچین مشاهده ویدیوهای ضبط شده استفاده کرد؛ قابلیتی که در دوربین فیوژن وجود نداشت. گوپرو از دوربین 360 درجه مکس خود به عنوان محصولی یاد می‌کند که سه دوربین را در یک بدنه جای داده است. در دل گوپرو مکس از مشخصات سخت‌افزاری مشابه با دوربین جدید هیرو 8 بلک استفاده شده و حتی به گفته این شرکت، سیستم لرزشگیر مکس نسبت به هیرو 8 بلک، اندکی بهتر عمل می‌کند. گوپرو مکس قادر است ویدیوهای 360 درجه را با رزولوشن 5.6K و سرعت 60 فریم بر ثانیه ضبط کند. اما اگر کاربر بخواهد از یکی از دو لنز این دوربین استفاده کند، ویدیوها با رزلوشن 1440p و نرخ 60 فریم بر ثانیه ثبت خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *